דמי פגיעה בעבודה
מהם דמי פגיעה בעבודה?
עובד שנפגע במהלך העבודה או חלה כתוצאה מעבודה אך לא מרשלנות בעבודה זכאי לגמלה מהביטוח לאומי על אובדן ההכנסה באותם החודשים, הרעיון שעומד מאחורי זה הוא למנוע מהעובד את הנזק הכלכלי הכרוך באובדן ימי עבודה. בנוסף לכך, העובד זכאי להחזר מלא מהביטוח לאומי בגין כל ההוצאות הרפואיות כגון: אשפוזים, טיפולים…
דמי ביטוח לאומי אינם מס אלא תשלום עבור ביטוח! אמנם המעסיק מנכה אותם מהמשכורת אבל הם אמורים לספק לו תשלום בעת פגיעה בעבודה, דמי לידה וכדומה.
במקרים מסוימים תוכר תאונה גם אם לא ארעה בדרך הישירה מהבית לעבודה למשל כאשר סטה מהדרך הישירה לצורך הורדת הילדים מהבית בגן או איסופם או לצורך תפילה.
התנאים:
אין צורך בהוכחת נתונים רבים כדי להיות זכאי לפיצויים.
צריך להביא אישור מהרופא כי בשל תאונת העבודה לא יוכל העובד לעבוד תקופה מסוימת.
אופן הגשת התביעה:
על העובד שנפצע ללכת לביטוח לאומי להגיש טופס " תביעה לתשלום דמי פגיעה" (250) ולהוסיף אישור מהרופא שאינו כשיר לעבוד כתוצאה מהתאונה וכן פירוט אודות הפגיעה ומתי חדל לעבוד בשל הנזק שנגרם לו.
מועד הגשת התביעה:
את התביעה יש להגיש לביטוח לאומי בתוך 12 חודשים מיום התביעה.
גובה הפיצויים:
גובה דמי הפגיעה הוא 75% מהשכר שהיה ב-3 חודשים שקדמו לפגיעה אך לא יותר מ-1094.63 ₪ ליום ועד 13 שבועות (91 ימים). מדמי הפגיעה מנכים מס הכנסה, ביטוח לאומי ודמי בריאות.
אופן קבלת התשלום:
עובד שנעדר מעל 12 ימים:
הביטוח לאומי ישלם את דמי הפגיעה החל מהיום שלמחרת הפגיעה ויגבה מהמעסיק את התשלום על 12 הימים הראשונים.
במידה והעובד הגיע לעבודה למרות אישור המחלה הוא לא יהיה זכאי לתשלום כפול.
דמי פגיעה בעבודה | עדכונים נוספים בתחום
לשירותכם,
מחלקת שכר
דב וינשטיין ושות’ – רואי חשבון.
ניתן להעביר שאלות במייל ואדאג לענות לכם בהקדם.
salary@wcpa.co.il